tur mitt i kaoset

Idag så har man varit duktig och tränat igen, med huvudvärk och allt,jajamensan! Och Oliv tog inte en för sen buss och jag missade inte bussen som i tordas… Men jag gillade vår backup plan! Vi gjorde varm choklad med Sara som också var på agapé för att hon skulle träffa My och sen gjorde vi vårt egna lilla träningspass. Det slutade med att vi snacka massa istället fast duktiga var vi♥

Idag fick jag lite panik eftersom jag inte visste var min väska men jag var ändå 70% säker på att väskan var på agapé eftersom var annars skulle den vara? Jag kom iaf inte på något annat ställe. Sen var jag 80% säker på att min plånbok låg i väskan och 90% säker på att mitt Gerdakort låg i plånboken…..  Man behöver inte ens vara duktig på matte för att förstå att mitt kort var lite kört och jag behövde det verkligen! Sen så har ju duktiga Asse ingen mobil och Olly, Asse och jag hade bestämt att vi skulle ses på busshållsplatsen för att gå till Gerda tillsammans eftersom de inte riktigt hittar…. Det enda som snurrade i mitt huvud var ”vad ska jag göra, vad ska jag göra?”. Sista utvägen: Jag fick skriva en vacker lapp där det stod att Asse skulle stanna på universitetssjukhuset tills vi kom dit. Så ja när jag kom till busshållsplatsen nere i Dalby plocka jag fram min fina blomtejp och tejpa upp lappen på ”vänte-buren”. En man som vänta där inne kollade konstigt på mig och gick ut för att kolla vad det stod….. Inte jätte diskret direkt, ganska kul var det faktiskt. Som i alla filmer och böcker så kom det såklart en vändning där jag blev glad igen efter allt stressande och allt löste sig! Det gäller att ha tur J Såhär gick det till…. Först gick jag på bussen för att åka till agape, men sen ser jag Asse komma gående så jag hoppade av på nästa station och gick tillbax och så åkte Asse och jag till agape där vi gick ut på biosfä(ingen som heeelst aning hur det stavas…) och knacka på och åkte hiss ner fast Asse är hissrädd…. Sen när vi var på agape kom vi på… obs vi har ju inget agape-kort…. Så ja vi gick ner och letade men nej väskan var inte där nere, men det var ju värt ett försök och tur var det för vi gick upp till entrén igen och då kom Calle som hjälpte oss öppna till agape! Och gissa vad? DÄR VAR MIN VÄSKA!! Ibland gäller det att ha rejält bra med tajming och ännu mer tur och en snäll Asse som ställer upp. Tack söta du ♥

Efter träningen så stanna vi och snacka lite istället för att ta bussen direk, hihi jag diggar den traditionen!! Sen hemma i Dalby när jag efter en evighets lång bussfärd fick gå på toa och efter godishandlandet till Asses nationella så poppa Asse och jag popcorn och planerade att plugga…. Fast det blev inte så mycket av det vi kollade mest på klipp när folk gjorde fina cupcakes. Nu e jag riktigt peppad för att baka ju! Skulle förmodligen pluggat lite iaf om jag inte fått reda på att min långa frisörlektion är inställd imon så provet vi skulle ha är framflyttat!! Så då slutar man halv tio jippi det är aldrig fel :D

Här kommer resten av bilderna från förra helgen som var på Asses brors kamera och så snodde jag de från hennes med hihi:

.
.
.
.
.
På agape är mjölken alltid gammal så jag brukar ta glass i teet istället... Och ja nu e det bevisat, man KAN ha grädde oxå.
Sötast!
.
.
Okej nu orkar jag inte lägga upp fler bilder desutom har jag huvudvärk igen ich jag borde verkligen sova för jag ska upp klockan 6 om 7 timmar... Varför blir det alltid såhär? Åh godnatt mer er nu. Resten av bilderna kommer imon!

Kommentarer
Postat av: Asse

du är fin! <3

utan dej så hade jag aldrig haft alla konstiga men roliga äventyr, tack för det!:D

Min ugn är jätte fin och värsta genomskinlig nu, så vi kan se cupcakesen när dom är i ugnen, om vi är hos mej ^^<3

puss på dej, du är bäst på att blogga :D

2012-03-14 @ 18:55:56
URL: http://trassligarodatradar.blogg.se/
Postat av: Olivia

hihih, vi är så duktiga! :)) <3

2012-03-14 @ 19:43:10
URL: http://barabubbel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0